Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса за охлаждане на 146/2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко въпроса за охлаждане на 146/2.0

    Такаа започвам моята кратка гадна история от днес. Излизам сутринта да закарам колата на дядо ми (рено 21) за баланс на предни гуми. След няколко километра ми се пука маркуча към радиатора.. Игра тиксо глупости доливах сумати вода и се прибрах. Зимам си моята кола (алфата от подписа) на която точно и беше отстранен теча от картера (за 2-ри път ) и се разхождам из София. След малко ръчкане гледам таблото и ?! какво да видя 130градуса... Директно я загасих. Антифриза кипи. След бавно и постепенно отваряне на капачката, за да спадне налягането отиде доста голяма част от антифриза, но все пак остана достатъчно. Изчаках колата да се охлади под 90 градуса и паля. Колата работи и стрелката след известно време се качи до 100 градуса. Перката не се включва... Изчаках още минута и загасих. 2-те съмнения ми бяха или датчика на перката (може и реле да има но не съм запознат) или термостата. Чудих се какво да правя и закачих директно кабели от акумулатора към перката и я оставих да работи постоянно. Колата закова на 90градуса (както си стои по принцип) изчаках малко време да видя дали няма да почне пак да се качва но се задържа на 90 и успях да се прибера (това преди 40 минути ) и въпорсите са ми. Къде се намира датчика за перката и как да разбера дали работи. Има ли някакво реле за перката къде е и пак как да разбера дали работи. Бтв не е бушона (има 4 бушона един до друг единия е с нарисувана перка, на другия пише IGN което предполагам е за запалването и 2-та не ги знам. Но идеята ми е, че този за перката е здрав(40 амперов е)). Главата на двигателя не е изкривена (няма мехурчета в антифриза като се форсира, не е омешано маслото с антифриз по пръчката за проверка на маслото и по самата капачка. Също така ауспуха не плюе антифриз или масло.)И разбира се ако имате някаква друга идея пишете. Извинявам се за дългия и скучен пост ама ми дойде множко за днеска
    Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

    Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
    Fiat Brava JTD

  • #2
    Лошо - не искам да те плаша ма тва че не си издухал /още веднага/ гарнитурата на главата - нищо не означава, при тия температури се отвръщат сегментите /не е 100% гаранция де/. Дано да минеш без ядове, ма аз знам че прегрял ДВГ не се гаси /щото качва още 10-12 градуса/- а и трябва температурата да падне плавно а не рязко, сега датчика за степените на перката мисля /без да съм сигурен/ че е отляво на вентилатора като застанеш пред колата


    Позиция 4
    Mitsubishi Outlander
    Mitsubishi Space Star
    Daihatsu Terios

    Comment


    • #3
      Нямах друг избор освен да го загася, защото стрелката продължаваше нагоре. И температурата не съм я свалил рязко, а изчакаг ДВГ да истине под 90 градуса и чак тогава започнах с интервенциите по перката. Иначе колата е работила прегряла 1-2 минути защото засичах точно преди това с G-Tech 400m и постоянно гледах таблото. Сега ще сваля датчика за който си казал. А имаш ли идея как да разбера дали самия датчик работи?
      Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

      Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
      Fiat Brava JTD

      Comment


      • #4
        Ми

        Пробваи да го подухаш с пистолет за топъл вуздух и ако затвоти веригата значи работи. Ама го свали и внимаваи да не стопиш нещо. Ама първо пробваи да дадеш на късо дебелите крачета на релето да видиш дали ще завърти. Щото бушона се окислява и на мултицета показва че има ток ама ампеража е малък и не завърта перката. (став въпрос за големия бушон под капака а не за малкия на бушониерата)
        Alfa Romeo 156 2.4 JTD
        Fiat Coupe 2.0 16V

        Comment


        • #5
          Трябва да се провери и реостата на който му се окисляват клемите и не дава контакт и не се пускат перките или блокират/такъв случай имах аз/
          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

          Comment


          • #6
            Благодаря за отговорите момчета. Проблема беше (още е сега отивам да купувам) изгоряло реле на перката. Открих една електронна книга, ако така може да се нарече. В нея има почти всичко за колата (ако не и всичко). Ако не беше тя много трудно щях да се справя без майстор. Ще пусна нова тема в която ще дам линк към книжлето, че да може и останалите от форума да се възползват от нея.

            Едит: Взех релето от Италиянеца за 5 лв и всичко заспа. Навъртях 30-40км и на колата и няма нищо. Не пипа нито антифриз нито масло и не ги смесва. Разминах се на косъм явно
            Компромис между науката и религията: Човек е произлязъл от маймуната, която Бог е създал по свой образ и подобие.

            Alfa Romeo 146 ti (само с чип и филтър )
            Fiat Brava JTD

            Comment

            Working...
            X